Alle her hos Schindler forpligter sig til at handle i overensstemmelse med de højeste etiske standarder for professionel og personlig adfærd i vores interaktion med kunder, kolleger, forretningspartnere, konkurrenter, myndigheder og de samfund, hvor vi opererer.
Vores Compliance-netværk er integreret i forretningsstrukturen:
Koncernens Compliance-ansvarlige sidder i Schweiz. Der er en fuldtidsansat, regional Compliance-ansvarlig i alle vores regioner: Nord- og Sydamerika, Kina, Asien og Stillehavsområdet, Europa, Afrika, Mellemøsten og Indien.
Områdeansvarlige for Compliance understøtter virksomhedens Compliance ved at koordinere Compliance-processer i flere lande: Latinamerika, Sydøstasien, Japan og Korea, Mellemøsten og Nordafrika, Australien og New Zealand.
I hver Schindler-enhed over hele verden fungerer en Schindler-chef i de juridiske, finans- og HR-afdelingerne eller i intern revision som lokal Compliance-ansvarlig. Det er dem, der først tages kontakt til, og de koordinerer Compliance-aktiviteter lokalt og er den "afgørende compliance-stemme" på deres marked.
Jardine Schindler er et Joint Venture i Sydøstasien: Her fungerer en lokal juridisk rådgiver som regional Compliance-ansvarlig for de 12 lande i regionen.
Mere end 120 medarbejdere beskæftiger sig med Compliance på verdensplan
Hos Schindler inddrages medarbejderne i Compliance på alle niveauer.
I midten af 90'erne lancerede vi et verdensomspændende Compliance-program. For at undgå og styre compliance-risici følges en systematisk tilgang i overensstemmelse med vores koncept bestående af tre E'er.
I Compliance-programmets uddannelsesfase implementeres aktiviteter og processer, der er designet til at undgå compliance-overtrædelser, før de opstår.
I Compliance-programmets undersøgelsesfase implementeres processer til at opdage antydninger af mulige overtrædelser ("Røde Flag").
I Compliance-programmets håndhævelsesfase undersøges mistanker om overtrædelser, der indledes korrigerende handlinger, og de skyldige medarbejdere pålægges sanktioner.
Vores Schindler medarbejdere forventes at oprethole den højeste standard af proefessionel og personlig adfærd i deres relation med kunder, kollegaer, ...
Disse retningslinjer er en integreret del af Adfærdskodekset (Code of Conduct) og skal hjælpe dig med at forstå, hvad kodekset betyder i dit daglige arbejde.